dijous, 10 de novembre del 2016

Consells d'estudi



PETITS CONSELLS EN  RELACIÓ    ALS  HÀBITS  D’ESTUDI:

Us deixo unes pautes que podeu seguir per tal d’optimitzar els hàbits d’estudi, millorant  i reforçant així,  l’autoestima dels vostres fills/es. 

Els nens i nenes han de tenir un espai exclusiu  per l’estudi, amb una taula per ells sols i material necessari per fer els deures,  ja  que haver d’aixecar-se contínuament, és font de distracció . Aquest espai ha de ser  ben còmode i ha d’estar ben il·luminat.

Els nens han de tenir un temps determinat per fer els deures i no hauria de ser excessiu. Alguns especialistes recomanen que els nens d’aquestes edats dediquin uns 30 minuts a l’estudi i realització d’activitats.  Les activitats o deures que manem per fer a casa es poden realitzar en aquest temps,  no deixeu que s’allargui, es innecessari. Eviteu distraccions i comenceu ja,  a administrar els temps que tenen. Cada activitat necessita un temps determinat i no complir-ho es crear un mal hàbit d’estudi. Establiu prioritats, i compliu sempre amb les advertències.

En aquests moments, la motivació es molt important, així que....
·         Cal ser positiu i optimista de cara a animar als nens i nenes en l’estudi.
·         Que estigueu informats dels seus  deures, que us interesseu pels resultats,   fa que ells vegin que es important, fa que li donin la importància que tenen.
·         Cal destacar molt les coses positives, les coses que fa bé, més que cridar-li l’atenció sobre allò que fa malament. No ens interessa desmotivar-lo, sinó tot el contrari.
·         Cal motivar als nens i nenes  perquè es prenguin l’estudi i  l’aprenentatge com una activitat quotidiana  
molt important i necessària. Llegir és molt important i heu de fer que vegin el significat que te:  poden llegir els cartells, poden llegir les cartes que arriben a casa, poden llegir el menú dels restaurants,....
Donar sentit als seus aprenentatges, els motivarà.

Com el puc ajudar en la realització dels deures?
Ajudar-lo no vol dir, fer els deures en el seu lloc, sinó animar-lo, donar-li les explicacions oportunes, donar-li un cop de mà, amb la finalitat que sigui ell sol qui la faci. Si les dificultats que mostra en una tasca no li permeten en absolut realitzar-la, és recomanable que m’ho comuniqueu mitjançant l’agenda per tal de poder posar remei. Entre l’escola i la família  li aclarirem els dubtes que vagin sorgint.

Quan els nens s’equivoquen , el més comú es utilitzar frases com "t'has equivocat" o "això està malament". Intenteu substituir aquestes frases per altres com: “et sembla que aquí està tot bé?”, “vols revisar aquí?”, “com has arribat a aquest resultat?”, “es podria fer d’una altra manera?”. Doneu-li pistes, poseu-lo en el camí de l’error, però no li desvetlleu. Ells han de trobar l’error i han de buscar la solució. 

Tingueu paciència i si veieu que us heu d’enfadar degut a que no entenen algun exercici, passeu al següent i quan estigueu més calmats ho torneu a intentar. S’ha d’evitar l’enuig per tal de no crear desmotivació envers les feines escolars.  A vegades, es millor canviar de tasca i no capficar-se amb una que no ens surt. 

Per últim...............dir-vos que estic aquí per ajudar-vos en tot allò que sigui necessari, no esteu sols en l’educació dels vostres fills i filles, som un equip amb un mateix objectiu, EDUCAR !!!   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada