PETITS CONSELLS EN RELACIÓ ALS HÀBITS D’ESTUDI:
Us deixo unes pautes que podeu seguir per tal
d’optimitzar els hàbits d’estudi, millorant i reforçant així,
l’autoestima dels vostres fills/es.
Els nens i nenes han de tenir un espai exclusiu per
l’estudi, amb una taula per ells sols i material necessari per fer els
deures, ja que haver d’aixecar-se contínuament, és font de
distracció . Aquest espai ha de ser ben còmode i ha d’estar ben
il·luminat.
Els nens han de tenir un temps determinat per fer els
deures i no hauria de ser excessiu. Alguns especialistes recomanen que els nens
d’aquestes edats dediquin uns 30 minuts a l’estudi i realització
d’activitats. Les activitats o deures que manem per fer a casa es poden
realitzar en aquest temps, no deixeu que s’allargui, es innecessari.
Eviteu distraccions i comenceu ja, a administrar els temps que tenen.
Cada activitat necessita un temps determinat i no complir-ho es crear un mal
hàbit d’estudi. Establiu prioritats, i compliu sempre amb les advertències.
En aquests moments, la motivació es molt important,
així que....
·
Cal ser positiu i optimista de cara a animar als nens i nenes en l’estudi.
·
Que estigueu informats dels seus deures, que us interesseu pels
resultats, fa que ells vegin que es important, fa que li donin la
importància que tenen.
·
Cal destacar molt les coses positives, les coses que fa bé, més que cridar-li
l’atenció sobre allò que fa malament. No ens interessa desmotivar-lo, sinó tot
el contrari.
·
Cal motivar als nens i nenes perquè es prenguin l’estudi i
l’aprenentatge com una activitat quotidiana
molt important i necessària.
Llegir és molt important i heu de fer que vegin el significat que te:
poden llegir els cartells, poden llegir les cartes que arriben a casa, poden
llegir el menú dels restaurants,....
Donar sentit
als seus aprenentatges, els motivarà.
Com el puc ajudar en la realització dels
deures?
Ajudar-lo no vol dir, fer els deures en el seu lloc,
sinó animar-lo, donar-li les explicacions oportunes, donar-li un cop de mà, amb
la finalitat que sigui ell sol qui la faci. Si les dificultats que mostra en
una tasca no li permeten en absolut realitzar-la, és recomanable que m’ho
comuniqueu mitjançant l’agenda per tal de poder posar remei. Entre l’escola i
la família li aclarirem els dubtes que vagin sorgint.
Quan els nens s’equivoquen , el més comú es utilitzar
frases com "t'has equivocat" o "això està malament".
Intenteu substituir aquestes frases per altres com: “et sembla que aquí està
tot bé?”, “vols revisar aquí?”, “com has arribat a aquest resultat?”, “es
podria fer d’una altra manera?”. Doneu-li pistes, poseu-lo en el camí de
l’error, però no li desvetlleu. Ells han de trobar l’error i han de buscar la
solució.
Tingueu paciència i si veieu que us heu d’enfadar
degut a que no entenen algun exercici, passeu al següent i quan estigueu més
calmats ho torneu a intentar. S’ha d’evitar l’enuig per tal de no crear
desmotivació envers les feines escolars. A vegades, es millor canviar de
tasca i no capficar-se amb una que no ens surt.
Per últim...............dir-vos que estic aquí per
ajudar-vos en tot allò que sigui necessari, no esteu sols en l’educació dels
vostres fills i filles, som un equip amb un mateix objectiu, EDUCAR !!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada